logo

Sund fornuft

Jeg tilbyder professionel, individuel sundhedsvejledning.

Ønsker du at tabe dig? Er de sidste kilo svære at komme af med?

Vil du leve sundere og samtidig forebygge for diverse livsstils sygdomme?

Eller har du forhøjet blodtryk, diabetes eller forhøjet kolesterol?

så kan jeg hjælpe dig med at finde en kost der passer til lige netop dig. 

 

Livsstilsændring

Ønsker du en livsstilsændring, så kan jeg hjælpe dig.

Der findes mange diæter og slankekure man strengt skal følge, hvor man skal udelukke mange sunde fødevarer fra sin kost. Man taber sig som regel i starten, og ofte ender man med at tage det hele på igen for man har ikke lært noget, og skal tilbage på den normale kost igen. Kurene er besværlige at følge og kræver en del planlægning, og hvis ikke alle i familien spiser samme kost, skal man forberede flere forskellige madvarer.

Jeg lærer dig, hvad der er sundt og hvilke valg du selv kan tage. Samtidig med du forebygger for forskellige sygdomme som kræft, diabetes og hjertekar sygdomme. Ikke nogen kortvarig kur, men en livsstilsændring.

Jeg arbejder ud fra NNR2012(Nordic Nutrition Recommendations), og de 10 kostråd udarbejdet af Fødevarestyrelsen. Disse anbefalinger er baseret på flere års videnskab og kostundersøgelser i befolkningen og forebygger med en minimum af risiko for livsstils sygdomme. 

Du lærer at tage dine egne valg, og få dækket dine mineraler, vitaminer og antioxidanter, som er så vigtige for din krop fungerer optimalt.

Husk at se fremad, du kan ikke ændre dagen i går, men du kan påvirke dagen i morgen.


Vægttabsforløb

Der er mange gode grunde til at smide de overflødige kilo. Fysiologisk set er svær overvægt forbundet med en række følgesygdomme, og det er en af de største risikofaktorer bag sygdomme som type 2 diabetes, hjerte-kar-sygdomme og visse former for kræft. 

Jeg kan sammensætte et vægttabsforløb, der passer til dig. Du fortæller selv hvilke fødevarer du kan lide og så sammensætter vi din kost i fællesskab. Du bestemmer også selv om det skal gå hurtigt eller om du har tid til at det stille og roligt går ned ad med vægten.

Du får viden omkring de livsnødvendige vitaminer, mineraler, sporstoffer og antioxidanter.

    Dit forløb ser således ud:
  • Du bliver vejet og målt (Hofte/talje ratio), og jeg udregner din BMI (WHO2000)
  • Du får målt din fedtprocent, muskelmasse, knoglemasse og dit abdominale fedt(bugfedt)
  • Du får udregnet dit basalstofstifte (BMR) og din energibalance.
  • Sammen fastsætter vi dit vægttab pr uge
  • Du får viden omkring fødevarer
  • Du kommer til kontrol en gang om ugen

 


Om Hanne

Jeg har arbejdet som sundhedsvejleder i 5 år, og er uddannet i Humanernæring og Sundhedsfremme fra Professionshøjskolen Metropol.

 

Jeg kan endvidere vejlede i vægttab, sportsernæring, og kan foretage helbredstjek bla. blodtryks målinger.

Jeg har Proces Ernæring (R),(Varemærket er registreret hos patent og varemærkestyrelsen)

 

Jeg har stor succes med vægttab, og en del af mine kunder har tabt helt op til 25 kg hos mig. Jeg har også vejledt en del sports folk som maratonløbere, ultraløbere og Triatleter.

 

Pris:
Et forløb hos mig på 6 konsultationer koster 3500,- kr.

En enkelt konsultation hos mig koster 700,- kr.

Helbredstjek: pris 600,- inkl. kostvejledning 


Kontakt: Hanne Sanders

Mobil 24206960
Mail: hhsanders44@gmail.com


Sportsernæring

  • Du kan få vejledning hos mig i sportsernæring.

Den rigtige energibalance, samt fordelingen af makronæringsstofferne og tidspunktet for indtagelsen kan optimere ens præstationsevne.

  • Du får målt fedtprocent, væskebalance, muskelmasse og knoglemasse
  • Jeg regner dit energibehov ud, og regner på din mængde af Protein, Kulhydrat og fedt afhængig af hvilken sport du dyrker.
  • Jeg vejleder i din væske balance og hjælper dig med at regne dit væsketab ud.
  • Jeg vejleder dig i vitaminer og mineraler.
  • Du får viden omkring tidspunkt, og måltidsfordeling og indhold af din mad før, under og efter træning, eller konkurrence.

I idrættens verden findes der mange mere eller mindre velbegrundede vejledninger hvad man skal indtage når man træner. Det kan være svært at vide, hvad man skal tro på. I sportsernæring handler det om:

  • mængden af mad (dit energibehov i forhold til din træningsmængde)
  • timing af indtagelsen af mad
  • sammensætningen af mad

onion
food-board
hanne-sanders
hanne-sanders