logo

Sund fornuft

Jeg tilbyder professionel, individuel sundhedsvejledning.

  • Vil du tabe dig?
  • vil du leve sundere?
  • vil du lære at forebygge for diverse livsstils sygdomme?
  • Vil du lære at spise i forhold til en diagnose forhøjet blodtryk, diabetes eller forhøjet kolesterol?

så kan jeg motivere dig til at finde sundere valg, der passer til dig. Ikke alle kan lide de samme fødevarer, og ikke alle finder livsglæde ved de samme ting så ved, at vi sammen finder løsninger, som du synes er gode for dig og din familie, kan du lære at ændre din livsstil til det sundere.

Gode Råd:

Udnyt årstidens grøntsager kartofler, gulerødder, jordskokker, persillerod, pastinak, knoldselleri og rødbeder er alle rodfrugter. De er rige på kostfibre, calcium, kalium og antioxidanter, og grundet deres høje fiberindhold, som kroppen er længere tid om at nedbryde, mætter de længe. De indeholder kun ca 60-80 kalorier pr 100g så derfor kan man med fordel spise mange af dem. Rodfrugter kan steges, dampes, koges, moses, rives, bages, laves til supper - eller spises rå! God fornøjelse!

Vægttabsforløb

Der er mange gode grunde til at smide de overflødige kilo. Fysiologisk set er svær overvægt forbundet med en række følgesygdomme. Det er tungt at bære på de extra kilo, og det er en risikofaktor bag sygdomme som type 2 diabetes, hjerte-kar-sygdomme og visse former for kræft. 

I samarbejde med dig kan jeg sammensætte en kost som du kan tabe dig på, og som du kan lide. Jeg kan motivere dig til at komme i gang med at lave nogle ændringer, som nogen gange ikke behøver at være så store før man begynder at tabe sig. Mange gange ved man det godt selv, men mangler lige et skub i den rigtige retning i at blive motiveret og til at komme i gang med sin ændring.

    Dit forløb ser således ud:
  • Du bliver vejet og får udregnet dit BMI.
  • Du får målt din fedtprocent, muskelmasse, knoglemasse og dit abdominale fedt(bugfedt)
  • Du får udregnet dit basalstofstifte (BMR) og din energibalance.
  • Sammen fastsætter vi dit vægttab pr. uge.
  • Du får viden omkring fødevarer, vitaminer, mineraler, sporstoffer og antioxidanter.
  • Du kommer til opfølgning

Det er også vigtigt at være fysisk aktiv, når man går i gang med et vægttabsforløb. Jeg kan motivere og vejlede dig, og sammensætte et træningsprogram, så du kan komme i gang med at være fysisk aktiv i forhold til den tid du har til rådighed.


Om Hanne

Jeg har arbejdet som sundhedsvejleder i 5 år, og er uddannet i Humanernæring og Sundhedsfremme.

Jeg kan vejlede og coache dig i kost, vægttab, sportsernæring, og jeg foretager helbredstjek bla. blodtryks målinger både af klienter hjemme og i virksomheder.

Mine kunder har succes med vægttab, og nogle har tabt helt op til 25 kg med mig. De udtrykker de synes det har været sjovt, og de er glade for at de har fået en helt ny hverdag, og at de har lært at tage valg, som de kan lide. Jeg har vejledt en del sportsfolk som maratonløbere, ultraløbere og Triatleter.

Følg mig på linkedin.com og få gode og sjove råd omkring ernæring. Du er altid velkommen til at skrive til mig, hvis du vil vide mere om hvad jeg tilbyder.

Pris:
Et forløb hos mig på 6 konsultationer koster 3500,- kr.

En enkelt konsultation hos mig koster 500,- kr.

Helbredstjek: pris 600,- inkl. kostvejledning 


Kontakt: Hanne Sanders

Mobil 24206960
Mail: hhsanders44@gmail.com


Sportsernæring

  • Bliv bedre til din sport ved at spise det rigtige i forhold til hvilken type sport du dyrker. 

Den rigtige energibalance, valget af dine fødevarer og tidspunktet for indtagelsen kan optimere din præstationsevne. Det nytter ikke noget at fylde dig med proteiner, hvis du dyrker en udholdenhedssport, og træner du for meget styrketræning og vil være god til at løbe, bliver du for tung til at løbe, da dine muskler vejer for meget. Kom og få vejledning til, hvad du skal spise og hvordan du kan træne for at optimere din tid, træning og kost.

  • Du får målt fedtprocent, væskebalance, muskelmasse og knoglemasse
  • Du får udregnet dit energibehov, mængden af Protein, Kulhydrat og fedt der passer til dig og din sport.
  • Du får vejledning i væske balance, vitaminer og mineraler.
  • Du får viden omkring tidspunkt, måltidsfordeling og indhold af din mad før, under og efter træning, eller konkurrence.

I idrættens verden findes der mange mere eller mindre velbegrundede vejledninger hvad man skal indtage når man træner. Det kan være svært at vide, hvad man skal tro på. I sportsernæring handler det om:

  • mængden af mad (dit energibehov i forhold til din træningsmængde)
  • timing af indtagelsen af mad
  • sammensætningen af mad

 

Book en tid og få hjælp til dig og din sport

onion
food-board
hanne-sanders
hanne-sanders